Werkdruk horeca
Arbowet artikel 3 Arbobeleid; Arbowet artikel 5 Inventarisatie en evaluatie van risico’s; Arbowet artikel 8 Voorlichting en onderricht; Arbobesluit artikel 2.15 Maatregelen ter voorkoming of beperking van psychosociale arbeidsbelasting
Leiding en de collega’s zijn niet alert op signalen van werkdruk
Aandachtspunten/Maatregelen
-
Geef voorlichting omtrent signalen die een uiting kunnen zijn van werkdruk. Signalen die hierbij een rol kunnen spelen zijn:
mensen die voortdurend klagen dat zij het zo druk hebben;
er wordt weinig gelachen;
de medewerkers zijn weinig enthousiast;
gasten worden onvriendelijk bejegend;
medewerkers verliezen bij lastige klanten snel hun geduld;
de belangstelling om samen dingen te ondernemen neemt af;
medewerkers gaan op hun strepen
Log in of activeer deze boektitel om verder te lezen.
Om het hele document te lezen moet u eerst inloggen of deze boektitel activeren.