Callcenters, werktijden, overwerk en werkdruk
Arbowet artikel 3 Arbobeleid; Arbowet artikel 5 Inventarisatie en evaluatie van risico’s; Arbeidstijdenwet
Jurisprudentie
-
Werkgever aansprakelijk voor RSI; bewijsrisico ligt bij werkgever, Kantonrechter Brielle, 11 maart 2003, JAR 2003, 93;
-
Zorgverplichting werkgever is geen piepsysteem, Kantonrechter Apeldoorn, 16 april 2003, JAR 2003/113;
-
Werkgever moet werkdruk aanpakken, Rechtbank ’s-Gravenhage, 28 april 2006 (niet gepubliceerd);
-
Werkgever aansprakelijk voor RSI-schade, Kantonrechter Utrecht, 19 november 2008, LJN BG8854.
Ongezonde omstandigheden door werkdruk
Aandachtspunten/Maatregelen
-
Door het ontbreken van een aparte cao voor callcenters wordt in het kader van de handhaving van de Arbeidstijdenwet de standaardregeling gehanteerd. Een zorgvuldige planning van de werktijden, welke voldoet
Log in of activeer deze boektitel om verder te lezen.
Om het hele document te lezen moet u eerst inloggen of deze boektitel activeren.